Cikkek / Sebestyén Krisztián - Cube Stereo 160 C:68 Action Team 27.5 Bike Check!


2017. augusztus 7. @ 17:25


Az idei downhill OB-n kaptuk el a FRO Racing vezérét egy bike check erejéig. Íme Cube enduro versenybringája, mellyel idén szépen jönnek az eredmények!



Váz: 
C:68 Monocoque Advanced Twin Mold Technology, ATG, ETC 4-Link, ISCG Mount, Boost148, AXH
Méret: 20"
Villa: Fox 36 Float Factory FIT, LSC/HSC, 15mm tengely, Tapered, Kashima Coated, 160mm
Rugóstag: Fox Float X2 200x57mm
Kormánycsapágy: FSA Orbit I-t, Integrated, Top 1 1/8", Bottom 1 1/2"
Stucni: Race Face Turbine R 35
Kormány: Race Face SixC 35 Carbon, 800mm
Markolat: ESI
Hátsó váltó: Shimano XTR RD-M9000-DSGS, ShadowPlus, 11-Speed
Láncvezető: e*thirteen TRS+ ST Chain Guide, ISCG05
Váltókar: Shimano XTR SL-M9000-I Direct Attach
Fékek: Shimano Saint, Hydr. Disc Brake (203/180)
Hajtókar: Shimano XT Boost, 32T, 170mm
Lánc: Shimano CN-HG601-11
Kerékszett: DT CSW EM 3.7 Straightpull, 28/28 küllők, 15mm / X12 Boost, 584x30C, Tubeless Ready, DT Swiss Pro Head® Reinforcement System, Squorx® Alloy Niplik
Gumik: Schwalbe Magic Mary 2.35, Super Gravity, VertStar Tubeless Easy SADDLE Selle Italia SLR MG
Nyeregcső Fox Transfer Factory 31.6mm, Kashima coated, 456x150mm
Nyeregcső bilincs: CUBE Screwlock, 34.9mm
Súly: 14.2 kg

Hazai forgalmazó: www.cube-bikes.hu



Az évi 600.000 db bringát eladó Cube márkát elsősorban XC-ből ismerjük, de az utóbbi években komolyan elkezdtek betörni az extrém szakágakba is. Már kétszer nyert a DH gépük Brit DH bajnoki címet, és rengeteg EWS futamgyőzelmük és érmük is van.

Hazánkban a DH OB-n Sebestyén Krisztián indult harcba egy Cube enduróval, ami abszolútban a 20. helyre volt elég, master kategóriában pedig az 5. helyet érte a 2:00-s idő.

Krisztián bemutatja nektek ezt az amúgy enduró futamokon teljesítő 2017-es Cube Stereót:
Ennél a bringánál létezik sok vadabb geometriájú enduró is, mint például a Mondraker Dune, de valahogy mégis működik a gép. Legalábbis az idők ezt mutatják. 2016-ban a lényegesen DH-sabb Mondraker Dune-nel ugyanezt az időt sikerült elérnem a DH OB-n. (Legalább ennyi előnye van, hogy nem változik a pálya, mert így össze lehet hasonlítani ez éves eredményeket.)

2017-ben eddig amúgy három enduró versenyen voltam a géppel, mindenhol sikerült a mezőny első harmadában végeznem, ami abszolútban a 34., 43. és 35. helyet, kategóriában pedig a 11., 10. és 6. helyet jelenti.

Mi a gép titka? A 14,2 kg-s súly és a könnyű kezelhetőség, illetve a prémium alkatrészek! Könnyű vele kerékpározni, hiszen még ha csúszkál is a segge, azt úgy teszi, hogy a pilótának eszébe se jut kilépni az spd pedálból, mert úgy csúszik, mint egy kezes drift autó.

A csúcskategóriás felszereltség legalább ilyen fontos. A FOX véleményem szerint most ellépett a riválisoktól. Második éve használom a 36-ost és nagyon elégedett vagyok vele és ugyanezt tudom elmondani az X2-es tagról. Második éve van ez a bringában és lényegében DH géppé alakul tőle bármilyen bringa, ha ilyet szerelünk bele. A 36-osban 2db narancs token és 87psi volt az OB-n, endurón ennél azért puhábban használom: ott is a két narancs van benne, de csak 78-80psi a nyomás.

Hajtókarból a gyári 175 mm-es XTR kar helyett egy 170 mm-es XT-t tettem fel, mert a 175 mm-es kar leért volna mindenhol. Szerencsére teszteltem a bringa elődjét és ott már tapasztaltam ezt a jelenséget, így tudtam, hogy ezt majd meg kell lépnem.

A fékeket szintén lecseréltem, természetesen Saint-re, ami hihetetlenül jól lassítja ezt a könnyű bringát.

A váltásról egy XTR váltó gondoskodik, ami elképesztően pontos, viszont érezni, hogy nem DH/enduró alkatrész, mert a karbon kanálról fogynak a karbon szálak, míg egy alu XT kanál csak karcolódik.

A kerekeket a DT gyártja speciálisan a Cubenak 35 mm széles külső és 30 mm-es belső mérettel, ami nagyon széles ezzel is stabilizálva a gépet és növelve a tapadást.

A karbon kormányt szoknom kellett, mert az elején szét is verte a könyökömet, de aztán hozzáerősödtem, szóval maradt.

Sokféle enduróval mentem már, és mindet meg kell szokni. A Cube viszont az a bringa, amit nem kell megszokni. Rá kell ülni és indulhat a verseny. Az egész geometria felhasználó barát, nem találtak fel semmi újat, de mégis jól és kiszámíthatóan működik a rendszer.

Ugyan kanyarban jobban csúszkál, mint egy nagyobb tengelytávú gép, de a szűk fordulókat jobban veszi és a geo és a súly miatt sokkal jobban is gyorsítható, mint a versenytársak endurói.  Ha olyan bringát akarsz, ami könnyen tekerhető, de a TOP20-ra is jó egy DH OB-n, akkor ez az. 




















fotók: Szász Norbert - standmag.hu 2017





Hirdetésfelvétel
Impresszum
Facebook logó