Cikkek / Cube Stereo Action Team 27,5" kerékpárteszt!


2018. január 15. @ 13:11


A FRO Racing vezére, Sebestyén Krisztián végig versenyezte a tavalyi szezont Cube enduro kerékpárjával. Az alábbi cikkben egy alapos tesztet olvashattok róla!

szöveg: Sebestyén Krisztián fotók: Standmag



A 2017-es szezonra nagyot „kockáztattam”

A jól ismert márkát, amivel 4 évet versenyeztem, lecseréltem az ismeretlenre, és egy Cube Stereo Action Team-et vásároltam.  Könnyes búcsú után megváltam a karbon Mondraker Dune-től.

A stereo elődjét már teszteltem, igaz picike méretben, de alapvető tulajdonságait már ismertem, így nagyjából tudtam, hogy mire számíthatok.

SETUP


A nagy napon precízen csomagolva érkezett a cucc és élmény volt összerakni. Persze néhány dolog azonnal lekerült róla, mint pl. a 175 mm-es hajtókar, ami erre az alacsony építésű enduróra abszolút rossz. Bőven elég a 170-es kar. Szóval, mielőtt felszántottam volna a gyönyörű XTR karral a hegyeket, inkább leszereltem, és felkerült a jól bevált és ár/érték arányban verhetetlen boostos XT kar. Az XTR fékek ugyanígy jártak. Ugyan az erősebb Trail verzióval volt szerelve a gép, de ez nem tud versenyezni a Saint brutális erejével, amivel persze tovább hízott a gép.

Hogy ne csak hízzon, a DH-s láncterelőt nyugdíjaztam, és felraktam a már pár éve használt és sokkal könnyebb MRP-t. Amit később a még könnyebb E13-ra, majd végül Hope-ra cseréltem.

A bűn ronda és számomra érthetetlen 11-46-os sor is ment a levesbe, és helyette felkerült egy 11-40-es. 2016-ban is ezzel mentem és elég volt mindenhol. Elöl 32-es tányért hajtok, amin a fogprofilt 2017-re lecserélte a Shimano, így kopásállóbb lett a lánc és finomabban is fut a rendszer.



Rugózás

A tag cseréje is megtörtént, hiszen az X2-t a jóisten teremtette jókedvében és a Foxnak ajándékozta, úgyhogy e nélkül már nem tudok élni. Amit azonban nem teljesen értek, hogy miért 200x57-es szemtávú taggal gyártják, mivel lenne hely egy rendes méretűnek is. A gyári Fox tagot, 260psi-re fújtam (nem bírt többet a pumpa) és úgy is kevés volt, az X2-t viszont csak 210psi-vel használom, és benne van az összes token, így pazar a gép.




Kicsit kellett fúrni-faragni

Pedálnak becsattant a Shimano DX, ami lehet, hogy nem a legkönnyebb, de a legtartósabb, így nem kell évi 2-3x kötést cserélni. A kötést egyébként kb. addig bírja, mint a cipő, amivel használod. Három szezont nyúztam az elődjét, és csak azért vettem újat, mert kellett pedál a másik bringámba is.

Az állítható üléscső egy FOX Transfer. Ezzel mentem már 2016-ban is, így örültem, hogy gyárilag ezzel van szerelve a gép. 150 mm-es, ami majdnem sok is, de ha sáros verseny van, akkor jól jön minden milliméter. Az állítóját valamiért jobb oldalra és felülre szerelték gyárilag, ami valószínűleg azért volt, mert bal oldalra a tag lock karját szerelték. Mivel én azt levettem, így átkerülhetett a baloldalra alulra a rendes helyére, ami nagyon ergonomikus és jól kézre esik. Kicsit kellett fúrni-faragni a bowden elvezetésen, de megoldottam.

Amit nem teljesen jól terveztek meg a gépen: zörögnek a bowdenek (utólagos tuninggal megoldva), az alsó vázvédő elválik a váztól, ahogy a láncvilla védő is.

Amiben nagyon jó:

+ gyorsíthatóság és iszonyat robbanékonyság

+ súly

+ ha megcsúszik, kontrolálható, pedálból nem kell kilépni, szépen csúszik

+ ugrásnál stabil, elég könnyű reptetni



Amiben kevésbé jó:

  • a tengelytáv egy L-es (20”) bringa esetében csak 1198 mm, azaz nagyon rövid. (Az XL-es változata bringa csupan 8 mm-rel hosszabb, viszont az üléscső 50 mm-rel van magasabban, vagyis nem ért volna le a lábam.)
  • Emiatt nagy tempónál már nem stabil, illetve tempós kanyarban sokat megy keresztben.
  • iszonyatosan tolja az orrát, amin valószínűleg a stucni és a karbon kormány még tovább ront.



Menet közben

Az első teszt Sopronban volt, ahol majdnem elsírtam magam, mivel a gyári taggal borzasztó volt a kerékpár: a letöréseken összecsattant a segge, viszont gyökeres vagy kanyargós részen nem mozgott. Ehhez társult még a csörgő hang. Pár napra rá beépítésre került az X2 és varázsütésre pokoli jó lett a kerékpár. Ez érdekes, mivel a Cube Action Team is ezzel a Float x taggal használta, valószínűleg a bele egészen más volt, mint a gyári változaté. Szóval, erősen javasolt az X2 vagy a dpx2 beépítése.

Felfelé:

Maga az álom! A DT kerekek szépen gurulnak, lockolható az X2, vagyis nulla a veszteség felfelé. Aki mászott már karbon kormánnyal, az tudja, hogy pokoli jó felfelé. Mászás 5*

Lefelé

A karbon kormányt szokni kellett, meg a dőlésszöggel is sokat játszottam. Mivel a gép reach értéke rövid, nekem előre van döntve a kormány, mert ezzel is lehet jó pár mm-t nyerni. A másik reach növelő játék, hogy a stucni alá a lehető legkevesebb spacert teszed. Viszont ezekkel a csalásokkal nagyon direkt lett a kormányzásom, és sokszor a bringa orra hamarabb úszott meg, mint a segge. Szokni kellett. Nem véletlen, hogy az első verseny edzésén faltól falig közlekedtem, de a futamra már összeszoktam vele.

Féltem, hogy a dh-s részeken gyenge lesz a gép, de pont az ellenkezője történt, baromi jó az igazi, meredek, sziklás, dh-s veretős no controll részeken. Ugrásánál is stabil. A hirtelen csiki-csukis kanyarokban is szuper jól fordul a rövidsége miatt. Ahol bajban van az a nagy tempós, enyhe ívű kanyar. Ezekben próbáltam mindent, a testemet előre, hátra, középre és mindenhová tenni, de ez nem ment úgy, ahogy akartam. Ami nagy előnye és ennek köszönhetem a 2017-es „jó” eredményeket, hogy nagyon jól gyorsítható a gép: egy hiba után néhány tekerés és nagyon hamar újra eléri a gép a versenytempót. Ezt a tulajdonságát sokszor ki is használtam, pedig nem vagyok egy nagy sprintelős alkat. Inkább jó átlagsebességgel szoktam „utazni” a versenypályákon.

Attól tatok, hogy bármilyen bringám lesz ez után, ezt a dinamizmust nem fogom megkapni mástól. A DH OB-n is abszolút jó partner volt, és a pálya utolsó harmadán „fogyott csak el”. Sajnálom, hogy Kékes DH nem volt, mert ott nagyot pusztíthattam volna vele.:)



Értékelés

Cube recept: vegyél egy könnyű vázat (2,2 kg tag nélkül), pakold rá a piac legjobb cuccait és kínáld ezt fele annyiért, mint a konkurencia.

A gépnek is köszönhetően 2017-ben a Cube nyergében eddigi legjobb szezonomat teljesítettem a Sloenduro szériában: abszolútban a 40. helyen végeztem a pontversenyben, 436 indulóból.

Kategóriámban (master1) pedig 9. lettem, 98 indulóból, pedig csak 4 futamon indultam a 6-ból. A legjobb eredményem pedig egy 6. hely volt.

A DH OB-n 5. lettem (abszolút 20.), úgyhogy még - magyar - DH-ra is jó a gép.

Sajnos a jó eredmények ellenére egész évben küzdöttem azzal, hogy kicsi a kerékpár. A 442 mm-es reach érték egy 20”-os vázhoz nem elegendő, ezért a 183 cm-es magasságommal másik, azaz nagyobb kerékpárt kell választanom.

A géppel a méret problémától eltekintve annyira elégedett voltam, hogy idén előrendelést adtunk le az új Cube Stereo 29-es modelljére, de sajnos a 2018 tavaszára tervezett megjelenését eltolták 2019-re, így 2018-ban másik márkával fogok versenyezni, ami nem is baj, mert legalább be tudom tartani az Ígértem, hogy minden évben más géppel fogok rajthoz állni.



Cube Stereo 140 HPC

Ami érdekes lehet a magyarnak!!! Az az új Stereo, végre SEXY!!! Őszintén, majdnem elcsábultam!

Ár/érték arányban verhetetlen. Ritka az olyan bicó amin nem kell semmit cserélni! Fox 36! dpx2!

Aki főleg itthon teker és csak néha parkozik annak ideális választás!

Forgalmazó: www.paul-lange.hu

Sebestyén Krisztián részletes bike checkje itt olvasható!





Hirdetésfelvétel
Impresszum
Facebook logó