Cikkek / Palotai Gábor - Trek Session 9.9 Bike Check és interjú!


2018. április 29. @ 20:38


A 2017-es év downhill Országos Bajnokát, Palotai Gábort szlovákiai edzése közben kaptuk el egy gyors bike check és egy kis beszélgetés erejéig. Íme friss tűzpiros csodaszép versenyparipája közelebbről is!



Váz:
Trek Session 9.9 RSL 27,5 2018
Rugóstag: Fox Factory Float X2 225mm
Villa: Fox 40 RC2 Kashima Coat 2018
Hajtómű: Shimano Saint 83mm/165mm
Pedál: Crank Brothers Mallet DH
Kerekek: Dt Swiss FR 570 felnik és Hope Pro 4 agyak
Külsők: Schwalbe Magic Mary Vertstar
Fékek: Shimano Saint
Első/hátsó féktárcsa: Shimano Saint/XT 203mm
Fékbetét: Shimano, gyantás
Váltás: Shimano Saint
Lánc: Shimano Shimano CN-6701 (Ultegra)
Lánckerék: Shimano Saint 36T
Láncvezető: E.Thirteen LG1 Alu
Kormány: Renthal Fatbar 780mm/30mm
Kormányszár: Renthal Integra II 45mm/10mm
Markolat: Odi Rouge
Nyereg és nyeregcső: Sdg Fly-RL/Sdg I-beam
Súly: 15,5 kg







Junior kategóriában már sikerült Downhill Országos Bajnokságot nyerni, tavaly pedig Elite férfi kategóriában is nyerni tudtál. Mik a terveid az idei szezonra? Igyekszel megvédeni a címed?


Hasonlóképpen az eddigiekhez, szeretnék sokat biciklizni idén is. A lehetőség adott, hiszen a tanulmányaimat befejeztem februárban, és szeptemberben fogok csupán újra iskolapadba ülni, tehát kivettem egy kis „szabit” a nyárra. Szeretném végre elérni azt, hogy egy kupasorozaton az elejétől, a végéig részt vegyek. Az idei Országos Bajnokságon természetesen szeretném megvédeni a címem, ez majd akkor, és ott ki fog derülni! Ami biztos, hogy minél többen vagyunk a versenyen, mint indulók, és mint szurkolók, annál nagyobb verseny elé nézhetünk! Úgyhogy hajrá, gyertek! (Downhill OB 2018. Augusztus 17-19. Eplény)

Hogy sikerült a téli felkészülés? Milyen formában érzed magad?

Minden évben megpróbálok egy kicsit másképp készülni, hogy minél tágabb keretek között zajlódjon a felkészülés, és minél több féleképpen edzek. Idén, Lenti barátommal húztuk egymást, a téli időszakban. Volt pumptrack, ha az idő engedte egy kis déházás, konditerem, nomeg a jól bevált „Nóris edzés”, ahol a tüdőnket is kiköpjük egy kis crossfitért cserébe! Mindig lehetne jobb, de technikailag sokat fejlődtem úgy érzem. Ezt az elmúlt két verseny mondhatni, hogy igazolja, de sajnos nem végeztem a top10-ben! (haha)

Még csak most indult a szezon, de már túl vagy egy EB-n és egy Európa Kupán. Mesélj kérlek ezekről a versenyekről. Mennyire sikerült a várt eredményt hoznod?

Igen, durva érzés volt, hogy az első verseny EB. Ennek mérten a hangulatom sem volt az első napokban olyan, mint amikor már több versenyen túl vagyok, és azt érzem, hogy most már bicikliztem annyit, hogy a legjobb formámat tudjam hozni. De mindenkin ez látszott, hiszen mégis csak pár bikepark volt nyitva, akik sokat bicikliztek, azok pedig igencsak messzire utaztak emiatt. Az EB, Portugáliában lett megrendezve, ahol elég cudar időjárásban volt részünk, viszont ilyen durván jó DH pályán már nagyon rég bicikliztem, sőt! Több, mint 4 perc hosszú, hatalmas szintkülönbség, nagyon jó talaj, komoly kihívások. Összességében a pálya nagyon jó, az idő nagyon rossz volt! Akárhányszor mért körön voltunk elkezdett szakadni az eső, én igazából egy napot bicikliztem szárazgumikkal, viszont a ruházatom változott közben, csak nem a jó irányba, időmérőn és döntőn is eláztam, de úgy, hogy lefele nem volt már élvezhető köröm. Ez van, néha szerencse is kell.
A következő verseny, az első Európa kupa helyszíne, Maribor volt, ahol kaptam a szerencséből, hisz nem esett az eső, csupán lebetegedtem a hétvégére. Nehezen indul ez a szezon, hiszen tavaly még ilyenkor el sem kezdődött, de nagyon várom a folytatást! A versenyeken, magyar szinten helytálltam, az elejébe jutás messze van, egy erős középmezőnyt tudhatok a magaménak.

Szlovák, Európa és Világkupák várnak rád. Vannak előre kitűzött eredmények, amiket el szeretné érni?

Van egy picit demagóg vágyam, ami valamikor csak összejön, az pedig az Európa kupán, az időmérőn a top 30-ba jutás! Ehhez nagyon sokat kell tenni, nagyon sokat kell biciklizni, és emellett versenyezni is. Meglátjuk mit hoz a jövő, a technika adott, így már csakis rajtam múlik!

Tavaly az OB-n még Mondrakerrel álltál rajthoz, most pedig egy ferrari piros paripával láthatunk versenyezni. Korábban már használtál Trek-et. Visszahúzott a szíved?

Igen, Piroskával a kapcsolatunk pár hónapja kezdődött, a Mondraker után. 2014-ben, miután megépült, év végén be is jött a 27,5-es kerékméret, ami megzavarta a nyugodt vizet és az akkori jó kapcsolat a gyárral felhasználásra került. Így lett meg a Mondraker Summum Pro Team. Nagyon szerettem a Trek-ket és nehezen is váltam meg tőle. Sok élmény fűzött hozzá, főleg az utolsó versenyé, amikor is részleges combizom szakadásom volt, és betudtam hozni második magyarnak magamat, Kranjska Gora méretes gyökérkertjeivel szemben! A hazai forgalmazónak hála visszatértem a tűzpiros vázhoz, hiszen mindenhol azt olvastam, hogy a piros az gyorsabb. Majd kiderül! Egyelőre szokjuk egymást, erre a versenyszituációk tökéletesek, és eddig nagyon pozitívak a közös élmények, ami megnyugtat arról, hogy jó választás volt!

Köszönjük az interjút és sok sikert az idei versenyekhez!
























fotók: Szász Norbert // Standmagazin 2018





Hirdetésfelvétel
Impresszum
Facebook logó