Cikkek / Megérkezett az új 12 sebességes Shimano Deore XT és SLX!


2019. május 31. @ 12:40


A világ legjobb hegyi kerékpáros versenyzőinek tapasztalataira építve a Shimano elérhetővé teszi a csúcs verseny technológiát az átlag, lelkes montisok számára is.

AZ ÚJ SHIMANO DEORE XT & SLX ALKATRÉSZCSALÁD ELHOZZA A 12 SEBESSÉGET A MONTISOKNAK

Az igazi, eredeti MTB alkatrészcsalád, valamint a legjobb ár/érték arányú alkatrészcsalád is 12 fokozatú lesz

Az új DEORE XT M8100 sorozat, az első igazi MTB család legfrissebb iterációja 2019. június közepétől tovább építi kiváló teljesítményt nyújtó örökségét a mai igényes és kalandos hegyikerékpárosok számára.

Mindezzel egy időben 2019 júliusától az XTR és a DEORE XT azonos DNS-ből elérhető az új SLX M7100 sorozat, mely célja, hogy minőségi teljesítményt nyújtson mindazoknak a hegyi kerékpárosoknak, akik az új kihívásokat kutatják.

DEORE XT – tartósság és teljesítmény a ma hegyikerékpárosának

Az új DEORE XT M8100 sorozat rendelkezik többek között a Shimano 12 fokozatú MICRO SPLINE fogas-koszorújával 10-45, vagy 10-51 fogkapacitással, 1x12, vagy 2x12 HOLLOWTECH II hajtóművekkel, szuper erős 2, illetve 4 dugattyús fékekkel, több irányban is állítható ISPEC-EV váltókarokkal, 12 fokozatra tervezett precíz első- és hátsó váltókkal, gyorsan hűlő ICE TECHNOLOGIES FREEZA féktárcsákkal és teljes XC, vagy Enduro kerék-szettekkel természetesen mind a mai modern hegyikerékpárosok igényeire tökéletesítve.



Hajtóművek:
Az új DEORE XT 1x12 hajtómű HOLLOWTECH II technológiával, integrált tengellyel és üreges hajtókarral készül. A lánckerekek Dynamic Chain Engagement+ fogprofillal érkeznek, mely a szélesebb és keskenyebb fogaknak köszönhetően kulcsfontosságú a megfelelő lánc feszesség, a könnyed hajtás és halk működés eléréséhez. A lánckerék gyors és biztos rögzítéséhez a hajtómű egy közvetlen felfogatási rendszert alkalmaz, ami nagyban leegyszerűsíti a lánckerekek cseréjét. 28, 30, 32, 34 és 36 fogú lánckerekek egyaránt elérhetőek hozzá, ráadásul kompatibilisek az XTR és az SLX rendszerekkel is. 4 hajtókar hosszal (165mm, 170mm, 175mm és 180mm) és 3 féle láncvonallal lesz elérhető:

-          52mm (FC-M8100-1) a 142 és 148mm-es  Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.)-hez. Ez a legkeskenyebb Q-factor 172mm-el.

-          55mm (FC-M8120-1) 148, vagy szélesebb O.L.D.-hez. Jól jön a széles gumikhoz (Q-factor 178mm)

-          56.5mm (FC-M8130-1) 157mm-es O.L.D. és széles, 181mm-es Q-factor.



Hajtómű súlyok: FC-M8100-1: 620g, FC-M8120-1: 628g, FC-M8130-1: 636g (mind 32F lánckerékkel; 175mm hosszal, középrész nélkül)

A DEORE XT 2x12 HOLLOWTECH II hajtómű 36-26F lánckerekekkel a 10-45F fogas-koszorúval maximalizálja a lehetőségeket mindenféle terepviszonyok között miközben a legkisebb lépcsőfokokat kínálja a fokozatok között, így biztosítva az egyenletes pedálcsapás számot.

Kétfajta 2x hajtómű lesz elérhető, mindkettő egy 2 csavaros rendszert használ a bal hajtókar rögzítéséhez. Az FC-M8100-2 142mm-es O.L.D.-vel 48,8mm-es láncvonalhoz és 172mm-es Q-factor-al rendelkezik, míg az FC-M8120-B2 148mm-es O.L.D., 51,8mm láncvonallal és 178mm Q-factor-al érkezik.

Az FC-M8120-B2 (36-26T, 175mm, w/o BB) 672g súlyú, az FC-M8100-2 36-26T, 175mm, w/o BB) 654g.

Fogas-koszorú: A 12 fokozatú DEORE XT fogas-koszorúk MICRO SPLINE rögzítéssel rendelkeznek, 10-45 fogkiosztás a kisebb fokozatok közötti lépcsőkért és 10-51 a maximális áttétel tartományért. Mindkét fogas-koszorú HYPERGLIDE+ rendszerű, ami a gyors le- és felfelé váltásokat és a rendkívül csendes működést segíti elő. Alumínium tartóbakokon ül a 10 db. acél fogaskerék, van továbbá 2 db. alumínium a tartósság és súly optimális szinten tartása miatt. A CS-M8100-12 súlya 10-51 fogkiosztással 470g, míg 10-45 fogkiosztással 461g.

Lánc: Az új DEORE XT 12 fokozatú HG lánc belső kialakítása újra lett tervezve, hogy az tovább növelje a láncfeszességet és mindig a megfelelő helyen tartsa a láncot. Krómozott rögzítő szemek biztosítják a tartósságot, a finom siklást, valamint a gyors fel és lefele váltásokat. A CN—M8100 lánc (113 szem + QuickLink) súlya 252g.

Váltók: Akár a szimpla (RD-M8100-SGS), akár a dupla (RD-M8120-SGS) rendszerhez való váltót nézzük, a DEORE XT minden esetben precíz és gyors váltást tesz lehetővé óriási áttétel tartomány mellett is. Mindkét váltó SHIMANO SHADOW RD+ kialakítást kapott, így csökkentve a sérülés veszélyét és a rázkódást egyaránt. Ez, valamint a 13 fogú vezetőgörgők is hozzájárulnak a bringázás csendesebbé és élvezhetőbbé tételéhez. Az RD-M8100-SGS 284g, az RD-M8120-SGS pedig 290g.

A DEORE XT első váltók ugyan azzal a kialakítással tudják kiszolgálni mind a 48,8 és az 51,8mm-es láncvonalat is, persze a felfogatások természetesen különböznek. D-type, E-type, vagy M-type rögzítésekkel lesz elérhető. Az első váltók súlya FD-M8100-D esetében 135g, az FD-M8100-E 106g, míg az FD-M8100-M esetében 114g.



Váltókarok: Mind oldalirányban, mind dőlésszögben állítható ISPEC-EV váltókarok, melyek letisztult formában rögzülnek a fékkarokhoz és magas személyre szabhatóságot garantálnak, a textúrázott gumiborítások a karok megfelelő részén és a kétirányú kioldás pedig tovább segíti a váltásokat. A jobb váltókar (SL-M8100-IR) multi-release funkciója lehetővé teszi több fokozat gyors váltását, míg a 2x12 rendszert használók a bal oldalon egy MONO lever kart találnak (SL-M8100-IL), mely egyetlen karral oldja meg a precíziós le- és felváltást. A DEORE XT váltókarok egyaránt elérhetőek lesznek bilincses kivitelben is. A váltókarok súlya: SL-M8100-IR: 120g, SL-M8100-IL: 73g, SL-M8100-R: 117g, SL-M8100-L: 78g.

Fékek: A DEORE XT féktestek 2 verzióban lesznek elérhetőek. Egy XC specifikus 2 dugattyús, valamint egy Trail/Enduro 4 dugattyús változatban. A 2 dugattyús rendszer azonos kialakítású a korábbi XT M8000 kiadással, ami azt jelenti, hogy a G02A/3A/J02A/3A műgyantás betétek és a G04S/J04C fémes fékbetétek csereszabatosak, míg a 4 dugattyús verzió egy teljesen új konstrukció, mely az XTR M9100 design alapján készült és gyárilag az új N03A (műgyanta) vagy N04C (fémes) fékbetétekkel érkezik. (kompatibilis továbbá a D03S és D02S betétekkel is).




A DEORE XT fékkarok egyaránt működnek az XC és a Trail/enduro fékekkel, s a Shimano SERVO WAVE rendszerének köszönhetően gyors a fékreakció, nagyobb a fékerő és rövidebb a holtjáték. A fékkarok immár 2 ponton érintkeznek a kormánnyal, ezzel rendkívül merev érzetet biztosítva. A karok továbbá rendelkeznek fékkar-távolság állíthatósággal, valamint holtjáték állító csavarral is az egyszerű és gyors finomhangolásért akár útközben is.

Az XC stílusú fék rendszerek (BR-M8100-BL-M8100) tárcsával (160mm RT-MT800) és fékbetéttel 392g, míg az Enduro rendszerek (BR-M8120-BL-M8120) 410 g súlyt nyomnak tárcsával és fékbetéttel.

Féktárcsák: Az újratervezett DEORE XT szintű ICE TECHNOLOGIES FREEZA tárcsa (RT-MT800) maximalizálja a hűthetőséget, mely egyenletes fékhatást biztosít, s a fékbetétek élettartamát is növeli. A szendvicsszerűen összepréselt alumínium mag és acél külső rész a belső oldalon elhelyezett ventilátor-szerű lemezek segítéségével vezeti el a hőt. 140mm (88g), 160mm (109g), 180mm (132g) és 203mm (164g) méretekben lesz elérhető.

Kerekek: Az XTR M9100 szériával ellentétben a Shimano DEORE XT sorozat mind 27,5” és 29” méretekben kínál teljes kerék-szettet XC és Trail/Enduro felhasználásra egyaránt. A Shimano XC kerekek 24 mm-es Tubeless-ready kialakítású teljesen zárt felnivel fogadják a külsőket 2,35” méretig. A 28 db. duplán egyenesen húzott küllő tökéletesen egyesíti a merevséget az alacsony súllyal (WH-M8100-27.5: 1764g, WH-M8100-29: 1840g) a gyors XC bringázás érdekében.

A másik oldalon a DOERE XT Trail/Enduro specifikus kerék-szettje 30mm-es belső felni-szélességgel akár 2,6” gumi fogadására is képes. A zero-dish hátsó agyak 148mm O.L.D.-vel bírnak, az alumínium felnik pedig 28 db. J-bend küllőt fogadnak, melyek nagyon merevvé, ugyanakkor könnyűvé varázsolják ezt a tubeless kereket, mely így igazán alkalmas az agresszív felhasználásra. (WH-M8120-27.5: 1846g, WH-M8120-29: 1932g).

Mind az XC, mind a Trail/Enduro kerék-szett E-THRU tengelyekkel szereltek (elöl 15mm, hátul 12mm), 148mm O.L.D.-vel rendelkeznek és Shimano MICRO SPLINE kazetta testekkel vannak szerelve.

Önálló DEORE XT első- és hátsó agyak szintén elérhetőek lesznek 100mm és 142mm, valamint 110mm, 148mm és 157mm-el. Az agyak súlya: HB-M8110: 142g, HB-M8110-B: 147g, HB-M8110-BS: 158g, FH-M8110: 305g, FH-M8110-B: 307g, FH-M8110-BS: 306g, FH-M8130-B: 310g.

SLX – Azoknak, akik az új kihívásokat kutatják

Mint a DEORE XT, az új SLX M7100 sorozat szintén megkapja a 12 fokozatú MICRO SPLNE fogas-koszorút 10-45 vagy 10-51 fogkiosztással, 1x12, vagy 2x12 lehetőséggel egyaránt. A dedikált SLX szintű lánccal, 2, illetve 4 dugattyús fékkel, tág állíthatósággal bíró ISPEC-EV váltókarokkal, optimalizált első- és hátsó váltókkal és 12 fokozatra felkészített agyakkal prémium technológiát hoz az igazi mountain bike világába.



Hajtóművek:
Az új SLX M7100 hajtóművek HOLLOWTECH II technológiával, integrált tengellyel és üreges hajtókarral készülnek. A lánckerekek Dynamic Chain Engagement+ fogprofillal érkeznek, mely a szélesebb és keskenyebb fogaknak köszönhetően kulcsfontosságú a megfelelő lánc feszesség, a könnyed és csendes működés eléréséhez. A lánckerék gyors és biztos rögzítéséhez a hajtómű egy közvetlen felfogatási rendszert alkalmaz, ami nagyban leegyszerűsíti a lánckerekek cseréjét.  30, 32 és 34 fogú lánckerekek egyaránt elérhetőek hozzá, melyek kompatibilisek az XTR és a DEORE XT rendszerekkel is. A hajtóművek 3 hajtókar hosszal (165mm, 170mm és 175mm) lesznek elérhetőek.

Az SLX M7100 hajtóművek 3 féle láncvonallal érhetőek el:

-          52mm (FC-M8100-1) a 142 és 148mm-es  Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.)-hez. Ez a legkeskenyebb Q-factor 172mm-el.

-          55mm (FC-M8120-1) 148, vagy szélesebb O.L.D.-hez. Jól jön a széles gumikhoz (Q-factor 178mm)

-          56.5mm (FC-M8130-1) 157mm-es O.L.D. és széles, 181mm-es Q-factor.

A hajtóművek súly adatai: FC-M7100-1: 631g, FC-M7120-1: 638g, FC-M7130-1: 656g  (mind 32 fogú lánckerékkel, 175mm hajtókarhosszal és középrész nélkül).

Az SLX 2x12 HOLLOWTECH II hajtómű 36-26F lánckerekekkel a 10-45F fogas-koszorúval maximalizálja a lehetőségeket mindenféle terepviszonyok között miközben a legkisebb lépcsőfokokat kínálja a fokozatok között.

Kétfajta 2x hajtómű lesz elérhető, mindkettő egy 2 csavaros rendszert használ a bal hajtókar rögzítéséhez. Hasonlóan a DEORE XT-hez, az FC-M7100-2 hajtómű is 142mm-es O.L.D.-vel 48,8mm-es láncvonallal és 172mm-es Q-factor-al rendelkezik, míg az FC-M7120-B2 hajtómű 148mm-es O.L.D., 51,8mm láncvonallal és 178mm Q-factor-al érkezik.

Az FC-M7120-B2 (36-26T, 175mm, BB nélkül) súlya 682g, az FC-M7100-2 (36-26T, 175mm, BB nélkül) pedig 674g.



Fogas-koszorú: A 12 fokozatú fogas-koszorúk MICRO SPLINE rögzítéssel rendelkeznek, 10-45 opció a kisebb lépcsőkért és 10-51 a maximális áttétel tartományért. Mindkét fogas-koszorú HYPERGLIDE+ rendszerű, ami a gyors le- és felfelé váltásokat és a rendkívül csendes működést segíti elő. Alumínium tartóbakokon 11 db. acél fogaskerék rögzül, valamint 1 db. alumínium fogaskerék a tartósság és súly optimális szinten tartása a megfelelő bringázási stílust is figyelembe véve.  A CS-M7100-12 10-51 fogkiosztás súlya 534g, míg 10-45 fogkiosztással 513g.

Lánc: Az új SLX 12 fokozatú HG lánc belső kialakítása újra lett tervezve, hogy az tovább növelje a láncfeszességet és mindig a megfelelő helyen tartsa a láncot. Sil-Tec bevonatot kaptak a rögzítő szemek, melyek így biztosítják a tartósságot és könnyed működést minden körülmény között. A CN—M7100 lánc (113 szem + QuickLink) súlya 252g.

Váltók: Akár a szimpla (RD-M8100-SGS), akár a dupla (RD-M8120-SGS) rendszerhez valót nézzük, az SLX hátsó váltók minden esetben precíz és gyors váltást tesznek lehetővé még a 12 fokozatú hatalmas áttétel tartomány mellett is. Mindkét váltó SHIMANO SHADOW RD+ kialakítást kapott, így csökkentve a sérülés veszélyét és a rázkódást egyaránt. Ez, valamint a 13 fogú vezetőgörgők is hozzájárulnak a bringázás csendesebbé és élvezhetőbbé tételéhez. Az RD-M7100-SGS 316g, az RD-M7120-SGS pedig 322g.

Az SLX első váltók egyetlen kialakítással tudják mind a 48,8 és az 51,8mm-es láncvonalat is kiszolgálni, D-type, E-type, vagy M-type rögzítésekkel lesznek elérhetők. Az első váltók súlya FD-M7100-D esetében 135g, az FD-M7100-E 166g, míg az FD-M7100-M esetében 114g.

Váltókarok: Mind oldalirányban, mind dőlésszögben állítható ISPEC-EV váltókarok, melyek letisztult formában rögzülnek a fékkarokhoz és magas személyre szabhatóságot garantálnak. A 2x12 rendszert használók a bal oldalon egy MONO lever kart találnak (SL-M7100-IL), mely egyetlen karral oldja meg a precíziós le- és felváltást. Az SLX váltókarok egyaránt elérhetőek lesznek bilincses kivitelben is. A váltókarok súlya: SL-M7100-IR: 121g, SL-M7100-IL: 73g.

Fékek: Az SLX féktestek XC specifikus 2 dugattyús, valamint Trail/Enduro 4 dugattyús változatban lesznek elérhetőek. A 2 dugattyús rendszer azonos kialakítású a korábbi verzióval, ami azt jelenti, hogy az SLX szintű G02S/J02A műgyantás betétek és a G04S/J04C fémes fékbetétek csereszabatosak, míg a 4 dugattyús verzió egy teljesen új konstrukció, mely az XTR M9100 design alapján készült és gyárilag D03S (műgyanta) vagy D02S (fémes) fékbetétekkel érkezik (kompatibilis továbbá a N03A és N04C betétekkel is).

Az új SLX fékkarok egyaránt működnek az XC és a Trail/enduro féktestekkel, s a Shimano SERVO WAVE rendszerének köszönhetően gyors a fékreakció, nagyobb a fékerő és rövidebb a holtjáték. A fékkarok immár 2 ponton érintkeznek a kormánnyal, ezzel rendkívül merev érzetet biztosítva. A karok továbbá rendelkeznek fékkar-távolság állíthatósággal az egyszerű és gyors finomhangolásért akár útközben is.

Az XC stílusú fék rendszerek (BR-M7100-BL-M7100) tárcsával (160mm SM-RT70) és fékbetéttel 425g, míg az Enduro rendszerek (BR-M7120-BL-M7120) 444 g súlyt nyomnak tárcsával és fékbetéttel.



Féktárcsák: Az SLX szintű ICE TECHNOLOGIES tárcsa (SM-RT70) gyors visszahűlést tesz lehetővé köszönhetően a szendvicsszerűen összepréselt alumínium magnak és acél külső résznek. 140mm (121g), 160mm (133g), 180mm (159g) és 203mm (193g) méretekben lesz elérhető.

Agyak: Önálló SLX első- és hátsó agyak elérhetőek lesznek 100mm és 142mm, valamint 110mm, 148mm és 157mm-el. A hátsó agy (FH-M7110) a Shimano MICRO SPLINE rendszerét használja. Az agyak súlya: HB-M7110: 142g, HB-M7110-B: 147g, FH-M7110: 350g, FH-M7110-B: 354g, FH-M7130-B: 359g.

Összefoglalva a sok lehetőséget tisztán látszik, hogy az új DEORE XT M8100 széria magas teljesítményt nyújt a magas elvérásokat támasztó és felfedező szellemű mai kerékpárosok számára, míg az SLX M7100 széria osztozva az azonos DNS-ben, inspiráló és megbízható teljesítményt biztosít mindazok számára, akik szeretik kiélvezni a kerékpározás élményeit.

Henry Bosch, Shimano Europe MTB termék koordinátor: “Sebesség, összpontosítás és Kontroll volt a mantránk az XTR tervezésekor, amit tovább vittünk a DEORE XT és az SLX során is. Sokat vizsgáltuk, hogyan és miért kerékpároznak az emberek, s számunkra egyértelművé vált, hogy a megfelelő felhasználásra kell megalkotni a megfelelő teljesítményű és minőségű alkatrészeket, melyek a világ minden pontján kiszolgálhatják akár a versenyzői ambíciókkal, vagy felfedező szellemiséggel rendelkező kerékpárosokat egyaránt, hogy a kerékpározással mindenki a lehető legnagyobb élményt kapja.”

Az új SHIMANO DEORE XT és SLX rendszerekkel 2019. Június 14 pénteki naptól találkozhatsz a kiválasztott kereskedőknél egy igazán különleges, elsőbbségi csomag formájában. Hogy te is letedd a jeled, látogass el a shimano.com/makeyourmark weboldalra.

A Priority Package itthon négy helyen lesz elérhető Június 14-től:

Ákosbike-Aszód www.akosbike.hu
Berguson-Budapest www.berguson.hu
Bringaland-Budapest www.bringaland.hu
Georgesport-Győr www.georgesport.hu





Hirdetésfelvétel
Impresszum
Facebook logó